ŠIVENJE I KROJENJE

ŠIVENJE I KROJENJE
Škola šivenja za početnike

KLOT - FRKET

KLOT - FRKET
Kursevi pletenja,heklanja, filcanja...

DEKUPAŽ

DEKUPAŽ
Dekupaž radionice

KURSEVI I RADIONICE

KURSEVI I RADIONICE
Kursevi šivenja i krojenja, pačvorka, modnog dizajna...

Dekorativna korpica

11/03/2011

Ukrasne korpice su zbog svoje funkcionalnosti sve omiljeniji element u dekoraciji savremenog enterijera. Uz pomoć kartona i tkanine možete napraviti korpe koje će po boji i veličini u potpunosti odgovarati vašim potrebama.


 Isecite pomoću skalpela od kartona 4 stranice trapezoidnog  oblika dimenzija kao na slici dole. Dno korpe čini kvadrat veličine 13 x 13cm.


Parče šire samolepljive trake zalepite po sredini na jednu od stranica budućeg dna korpe. Deo trake koji viri preko ivice stranice gurnite na gore, kao da hoćete da je postavite pod pravim uglom u odnosu na dno korpe.


Tik uz ivicu dna postavite jednu od bočnih strana korpe; prilepite je za dno pomoću uzdignute strane samolepljive trake.


Na isti način povezati sa dnom i ostale tri strane.


Spoljašnje ivice spojeva dna sa stranicama dodatno ojačajte samolepljivom trakom. Stranice povezati jednu sa drugom  samolepljivom trakom čija širina sa jedne stranice prelazi preko ivica na drugu stranicu.


Konstrukcija trapezaste korpice je gotova. Na redu je haljinica od tkanine. 


Prema dimenziji korpe isecite od dekorativne tkanine četiri puta krojni deo za stranice i jednom krojni deo za dno. Dodatak za šavove je 1-1,5cm; uz ivicu otvora  ostaviti dodatak 2-2,5cm. Na isti način isecite i delove od postave. Za postavu upotrebite neku laganiju tkaninu.


Krojni deo za dno postavite licem na lice jedne od iskrojenih stranica. Od uglova dna izmerite na unutra 1cm i označite tačkom (slika dole). Stranicu i dno spojite štepanjem od tačke do tačke za širinu dodatka. Krojne delove možete spojiti i kao u OVOM članku o izradi pravougaone korpice sa poklopcem.


Na isti način zašiti  naspramnu stranicu za dno.


...a zatim i ostale dve stranice.


Okrenuti rad na naličje i šavne dodatke zapeglati ka dnu.


Vodeći računa da se ivice stranica poklapaju, postavite rad kao na slici dole.


 Počevši od štepa kojim ste spojili stranice za dno proštepajte sve četiri stranice celom dužinom za širinu dodatka. Na isti način sašiti i postavu za korpicu.


Ubacite korpu od kartona u košuljicu od dekorativnog materijala. Unutrašnje ivice korpe premazati tankim slojem drvofiksa.


Podvrnite na unutra ivice tkanine i zalepite za karton.


Gornju ivicu postave podvrnuti za širinu dodatka, uzano proštepati i drvofiksom zalepiti uz samu ivicu korpe. Nemojte se plašiti bele boje drvofiksa, kada se osuši postaće providan tako da se neće uopšte primećivati.


Gotova korpica.


Ova vrsta korpica kod mene u kući ima jako široku primenu. Koristim ih u kuhinji za čuvanje aromatičnih biljaka, brašna, žitarica, mahunarki(samo što im onda dodam i poklopac, kao u ovom članku), u kupatilu kao dekorativno spremište za kozmetiku i tufere, u dnevnoj sobi za časopise i CD kolekcije... , a omiljene su mi u ulozi ukrasne korpe za velike saksije.



Njlepše od svega je što pravljenjem ovakvih korpi može da se reciklirakartonska ambalaža i razni ostaci tkanine.

36 comments:

Karmen said...

Super izgleda i široke primjene. Zaista dobra ideja za sve one sitnice koje nam život znače.

3/11/2011 9:02 pm
nail crazy said...

hvala hvala hvala!!!
meni ovakvih stvarčica po kući nikad dosta, sad radije napravim koju ovakvu nego da ih kupujem :-D

3/11/2011 9:07 pm
Katarina said...

Mnogo mi se dopada vas blog i odavno ga pratim! Posto vidim da ste koristili drvofix, mozete li mi reci da li tkankina od njega postane tvrdja i da li se primeti kada se predje rukom preko dela iste koja je premazana njime? Ovako na slici izgleda kao da nije koriscen nikakav lepak.

3/11/2011 9:21 pm
melanzana said...

Krasan tutić draga..
Kutijica je savršena...
Pozdrav.

3/11/2011 9:22 pm
Kreativni zanos said...

Ova ideja je super, probati ću kad nađem malo vremena, izgleda izvrsno:)

3/11/2011 9:38 pm
Suzana said...

Lijepo, korisno i izuzetno praktično i za puno namjena. Pozdrav!

3/11/2011 9:59 pm
helic said...

Lenka ti si carica, baš mi je ovo trebalo!Razbijala sam glavu kako se prave kutijice i korpice koje mi stalno prazne novčanik! Hvala ti od srca na ovom tutorijalu, nemaš pojma koliko mi znači!!!!!! :))))))))

3/11/2011 10:05 pm
Marina said...

Lenka, oduševljavaš me :-))
odlična ideja, prekrasno izvedena, hvala na tutu :)

3/11/2011 10:15 pm
Jovana said...

Jednostavno i super !! Oslična ideja draga!!

3/11/2011 10:23 pm
Tatjana said...

Hvala ti na prekrasnoj ideji!Jako mi se sviđa!!!!

3/11/2011 10:38 pm
Sanja said...

Bravo, bravo draga moja Lenka!!! Hvala ti na ovoj ideji, jer i ja volim iskoristiti svoje kartone koje vrijedno skupljam, a ovo je jedan od najboljih načina kako da ih iskoristim i svakako ću probati, makar znam da ću se malo mučiti sa šivanjem jer u tome nisam baš vješta, al učim od tebe i od Mare kao i na vlastitim pogreškama!
Tvoja dekorativna posuda je fenomenalna!
Lp

3/11/2011 11:00 pm
drenka said...

Predivnaideja! A materijal ti je odlican!Obozavam ga!

3/11/2011 11:02 pm
Nena3110 said...

Zaista je prelepa korpa, i savršeno si objasnila njenu izradu, meni se sve mnogo dopada, kao i uvek kod tebe.
Kiss!

3/11/2011 11:34 pm
Maite - vitoma said...

Me gusta la idea.
Bss.

3/12/2011 1:05 am
SmallG said...

Super izgleda! :)
I jako mi se sviđa izbor materijala za košuljicu! :))

3/12/2011 1:17 am
Lilly... said...

Ovo je odlična ideja koju ću rado isprobati već sutra! Hvala, Lenka! Pusa!

3/12/2011 2:52 am
eda said...

Hej, ovo je odlično!! Izgleda predobro, tutorijal je savršen:))

3/12/2011 7:42 am
heklica said...

Upravo si mi rešila jedan veliki problem u kući - kud s pletivom. I uštedela mi novce koje bih dala na kupovnu korpu ili kutiju. Hvala ti!

3/12/2011 7:51 am
dragicap said...

Divno,jednostavno,praktično,korisno,zanimljivo ...

3/12/2011 8:44 am
Drangulije said...

sve umes da napravis... zaista ti se divim...
koliko samo ideja imas ;)

3/12/2011 9:15 am
nena said...

A koliko samo koštaju ovakve korpice po trgovinama...skupe za poluditi...a ti nam pokazala kako da imamo nešto tako lijepo za male pare...hvala

3/12/2011 9:16 am
aleks said...

super post, a ideja presavrsena, stvarno univerzalne korpe, svasta se sa njima moze uraditi, a toliko krpica po kuci.pozzz

3/12/2011 9:46 am
gordelicious said...

Korpica je predivna, posebno mi se dopada materijal!!! :))

3/12/2011 12:56 pm
Biljana said...

Draga ti si super, hvala sto si to podijelila s nama:-)
Pusa

3/12/2011 1:12 pm
Marija said...

Vidjela sam današnji članak u Jutarnjem listu, odlične dvije stranice teksta, slika, ideja i uputa, drago mi je da su lijepo predstavili tebe, tvoj blog i stvaralaštvo :) Najviše od svega sviđa mi se kreativno tiskano izdanje koje nam se sprema ;)

3/12/2011 6:46 pm
VolimBoje said...

puno hvala na ovom korisnom tutorijalu!

3/12/2011 8:37 pm
Villa-loredana said...

Hvala draga. Elegantno reciklirano. Pozdrav. Loredana

3/12/2011 10:04 pm
Lenka said...

@ Katarina
Pošto je drvofiks nanešen na karton na koji je tkanina nalepljena naličjem, on ima zanemarljiv efekat(prema mom iskustvu potpuno nevidljiv) na krutoću tkanine gledano sa lica.

U slučaju da drvofiks premažete sa lica tkanine ona će se ukrutiti, kao da ste je poštirkali; međutim, ne primećuje se golim okom na tkanini jer on posle sušenja postane providan(ja ga u ove svrhe razredim sa 10-20%vode,i koristim tako premazanu tkaninu kao korice za dnevnike i razne sveske).


Devojke srećna sam da vam se sviđa korpica. Ja ih neumorno pravim, jer stalno pokušavam da budem što organizovanija i urednija. Skoro sam napravila jednu ogromnu koja glumi korpu za materijale.

3/12/2011 10:08 pm
HRANDICA said...

Prekrasna je i odlična ideja za raznovrstne primjene. Izabrala si prekrasno blago i odlično ide uz tvoj novi (opet odlična ideja, koje je "Must try it!").A vidim, da su i fotografije našle svoje mjesto :)).
Pusa i ljepi preostatak vikenda♥

3/12/2011 10:45 pm
danica said...

Super praktično i lepo, tutorijal je super! Nema kuće kojoj ovakve stvari nisu potrebne.

3/13/2011 2:58 pm
Nely said...

Stvarno prekrasna ideja,savršene izrade, ovakve dekorativne korpice svugdje u kući nađu svoje mjesto...veliki ti pozdrav!

3/13/2011 6:40 pm
Nasmijano nebo said...

draga moja mentorice, ideja je originalna i naravno da ću se i ja baciti na posao. svaka tvoja ideja je odlična.
samo... ja ne znam šivati i nemam mašinu :( pa ću ipak uzeti kist i drvofix u ruke.

3/14/2011 11:18 am
fialka012 said...

Super nápad...

3/15/2011 11:11 am
Mare said...

predivna ti je korpica:))....uz ovako dobar tutorijal mislim da svatko može napraviti svoju verziju:))...
možda da napraviš izazov na ovaj tut?...

3/16/2011 5:31 pm
Lenka said...

@ Mare super ti je idejaza izazov :D, moraću samo prvo da smislim neku finu nagradu :))!

3/17/2011 10:32 am
Dana said...

Ti stvarno imas zlatne ruke i mnogo talenta i maste!Sve je toliko lepo,a ujedno i prakticno.

3/23/2011 10:09 am

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

 

© 2010-2011 ·KRPICE I KONCI by TNB