ŠIVENJE I KROJENJE

ŠIVENJE I KROJENJE
Škola šivenja za početnike

KLOT - FRKET

KLOT - FRKET
Kursevi pletenja,heklanja, filcanja...

DEKUPAŽ

DEKUPAŽ
Dekupaž radionice

KURSEVI I RADIONICE

KURSEVI I RADIONICE
Kursevi šivenja i krojenja, pačvorka, modnog dizajna...

Početak heklanog rada i bod lančića

24/11/2010

Heklati možete kako tankim pamučnim predivom tako i vunenim debljim nitima. Za prve korake u savladavanju veštine heklanja najbolje je koristiti deblje predivo i heklicu sa većom kukicom.


Prema slici dole namotajte predivo na prste leve ruke - prvo ga sprovedite između malog i domalog prsta a zatim obmotajte labavo oko kažiprsta u smeru kazaljki na satu.


Desnom rukom držite heklicu između palca i kažiprsta, kao da držite kuhinjski nožić za seckanje.


Konačan položaj ruku i prediva u toku heklanja.


Početak svakog rada u heklanju čini početna omča. Prstima namestite predivo u omču (sl.1 dole); omču pridržite palcem i srednjim prstom leve ruke. Zahvatite nit prediva heklicom (sl.2 dole) i provucite je kroz omču. Dobili ste omču i prvu petlju (sl.3).


Početnu omču i prvu petlju možete dobiti i na sledeći način: postavite nit u položaj perece, heklicu provucite kao na slici. Kažiprstom i palcem povucite krajeve prediva i dobili ste početnu omču i prvu petlju.


Bod lančića je najprostiji početak svakog hekleraja. Heklicom zahvatite nit i provučete je kroz prethodnu petlju. Petlje bi trebalo da budu ujednačene veličine, ni suviše labave ni suviše zategnute. Vežba ih čini savršenim :).


Anatomija lačastog boda.


 Za kraj mali video snimak kako bi vam bilo lakše da počnete heklanje. Ako želite možete da ga preuzmete na svoj računar, pogledajte  OVDE  uputstvo kako da to uradite.

21 comments:

Lilly... said...

Lenka, već sam se pitala gdje si nestala i što li nam novog pripremaš? :)) Odličan tutorijal, kao i uvijek! Pusa!

11/24/2010 4:52 pm
heklica said...

Pozdravljam ovakve postove, naročito zbog toga što su originalni. Sve je vrlo jasno napisano i ilustrovano odličnim fotografijama i crtežima.

11/24/2010 4:58 pm
Zondra Art said...

Prekrasno,sve pohvale!!!
Pusa.

11/24/2010 5:15 pm
Sweet Green said...

odlicno - bas mi je to trebalo. kcer me trazila d aje naucim heklat, a ja sam to vec pomalo zaboravila...jako ce mi dobro doci ove tvoje upute, hvala!

11/24/2010 5:24 pm
SmallG said...

Super tutorial i odlično prikazano. :)
Ja znam heklat ali samo u krug! Haha! :))
Jednostavno, kad pokušam napravit nešto četvrtasto to nije to! :)
I to je jedna od stvari na mojoj to do listi! :)
Hm, ideja za neki tutorial? :)))

11/24/2010 5:34 pm
bensedin art said...

Bravo, mnogo si dobro uradila i objasnila!

11/24/2010 5:54 pm
Nela said...

Jedva cekam komplikovanije lekcije, he, he

11/24/2010 5:57 pm
Tatjana said...

Dugo vas nije bilo!Kako je ovo dobro objašnjeno,gotovo da bih mogla i probati!Pozdrave šaljem!

11/24/2010 6:04 pm
tena said...

bravo! ja sam svojedobno radila tutorial za pletenje, i znam da je dosta ljudi došlo preko googlea jer su tražili upute na hrvatskom. tako da, naprijed na stupiće :)

11/24/2010 6:05 pm
dragicap...made by me ... said...

Divno ste sve objasnili ,postupno, sadržajno i slikovito!Vreme je za polazak u ,,malu školu,,
Radujem se da imamo još jedan zajednički imenitelj-heklicu!
Sve najbolje!

11/24/2010 6:26 pm
Villa-loredana said...

Hvala na posjeti, tutoriala nikad dosta, a dobro je i podsjetiti se. Cmok. Loredana

11/24/2010 6:35 pm
Biljana said...

Draga Lenka, tutorial je odlican, ali meni to tako izgleda komplicirano, da se bojim i probati:))
Pusa

11/24/2010 7:39 pm
Tincha said...

Puno hvala na tutorialu.

11/24/2010 8:44 pm
Tanema said...

e, ovo je trebalo objasniti! svaka čast! kod heklanja je u biti najteže objasniti taj početak, kako krenuti, a ti si to objasnila odlično!

11/24/2010 10:04 pm
HRANDICA said...

Točno tako ide. Dobar tut.
Pozdrav.

11/24/2010 10:41 pm
bjonda said...

Velika mi je želja naučiti heklati, nadam se da ćeš nas razveseliti sa još nekim tutorijalčićima poput ovoga. Pozdrav.

11/25/2010 9:33 am
MIRJANA(Ruza123) said...

Hvala bogu davno sam naucila i to samo zato sto sam bila mlada i imala vise vremena,sada je to sasvim druga prica,no ipak volim da pogledam ljepotu rucnog rada !!
Imas nagradu kod mene na blogu ,ako si zainteresovan da je uzmes !!!

11/25/2010 10:08 am
ROCKY HEEL said...

Sve pohvale za ovaj post!! Već duže vreme želim da naučim da heklam, ali nigde nisam našla ovako jasno objašnjenje!
Pozdrav!

11/25/2010 10:59 am
Lenka said...

Jako mi je drago da vam se sviđa i, što je najvažnije, da je uputstvo jasno. Ovo je prva lekcija za početnike, slede nove, barem dva puta nedeljno!

Heklanje ne samo da je interesantno već se prema mnogobrojnim istraživanjima pokazalo i kao izuzetno lekovito i za telo i za dušu!

Naime, dok ponavljate pokrete pri heklanju i brojite redove na šemi organizam se ponaša kao da izgovarate mantru; zabeležena su izuzetna poboljšanja kod srčanih bolesnika,depresivnih osoba i osoba obolelih od parkinsonizma i multiple skleroza. Deca koja su se bavila heklanjem pokazala su u eksperimentima mnogo viši stepen inteligencije - kako socijalne tako i imaginarne!!!

11/25/2010 11:58 am
Mare said...

draga lenka kod tebe svi mi uvijek možamo naučiti nešto nova....a tutorijali su ti uvijek jednostavno i jasni:))...
M....

11/26/2010 7:21 pm
Arevilo said...

Uspesno savladano! Hvala!

12/14/2010 1:44 pm

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

 

© 2010-2011 ·KRPICE I KONCI by TNB