ŠIVENJE I KROJENJE

ŠIVENJE I KROJENJE
Škola šivenja za početnike

KLOT - FRKET

KLOT - FRKET
Kursevi pletenja,heklanja, filcanja...

DEKUPAŽ

DEKUPAŽ
Dekupaž radionice

KURSEVI I RADIONICE

KURSEVI I RADIONICE
Kursevi šivenja i krojenja, pačvorka, modnog dizajna...

Mašina za vez

29/11/2010

Mašina za vez otvara mnogo kreativnih mogućnosti na polju ukrašavanje odeće i dekorativno-upotrebnih predmeta od tekstila.


Savremene mašine za vez su u potpunosti kompjuterizovane i mogu automatski da izvode razne vrste vezova. Posao operatera se svodi na izbor motiva i postavljanje i pozicioniranje tkanine na okvir za vez. Mašina automatski vodi iglu po tkanini prema zadatom motivu koji se nalazi u memoriji. Evo samo nekih od mogućnosti ovih pametnica:

Puni i konturni vez; pokrstica.


Rišelje, čipkanje iglom i vezena heklana čipka.


Aplikacija.


Izrada ukrasnih rupica za dugmiće, foto vez i 3D vez.


Mogućnost ispisivanja monograma, slogana i izrada amblema učinila je vez mašine široko prisutne u promotivnoj industriji.



OPREMA I MATERIJALI ZA RAD SA MAŠINOM ZA VEZ

Motivi za vez i programi za editovanje i digitalizaciju

Većina mašina ima određen broj motiva ugrađen u samu memoriju mašine. Format motiva zavisi od marke mašine: kućne mašine najčešće koriste .pes format a industrijske .dst i .exp.
Dodatne motive  kupujete preko servisa koji se bave izradom motiva za mašinski vez, ili ih sami kreirate  pomoću programa za digitalizaciju veza. Besplatne motive možete pronaći i preko Googla ako ukucate free machine embroidery designs.


Učitavanje dodatnih motiva u memoriju mašine može da se izvrši na nekoliko načina : direktnim učitavanjem u memoriju sa PC-a, preko USB-a i zapisa motiva na disku, putem specijalnih memorijskih kartica, flopi diska ... Model učitavanja zavisi od mašine do mašine, a daleko najjednostavniji način je učitavanje preko USB stika.


Kako biste dokupljene motive mogli da konvertujete u format koji koristi vaša mašina potreban vam je program za editovanje. Pomoću ovog programa motive možete pregledati, sortirati, uvećati ili umanjiti. Odlični programi za pregled i prebacivanje motiva iz jednog u drugi format su  TES V3 Viewer i Wilcom TrueSizer e1.5 . Po mom mišljenju dobro je imati i jedan i drugi - Wilcom je nepogrešiv u prebacivanju iz formata u format, a TES Viewer je odličan za brzi pregled motiva. Oba ova programa su besplatna i možete ih preuzeti sa OVDE (TES Viewer ) i OVDE (Wilcom TrueSizer).


Programi za digitalizaciju služe za kreiranje novih i modifikaciju postojećih motiva. Ovi programi nisu intuitivni i traže naprednijeg korisnika. Cena im se kreće od 1000-6000eura, pa i više.
Kako biste mogli da napravite kvalitetan motiv za vez sa ovim programima potrebno je da vektorski crtež prevedete u bodove.
Programi namenjeni manje zahtevnimn korisnicima sa funkcijom automatskog ili poluautomatskog prebacivanja vektorskog crteža u vez su Bernina Designer, Brother PE-Design i Stitch&Sew .


Zahtevniji i napredniji korisnici obično koriste programske pakete Willcom i Tajima.

  Folije i konci 

Folije i razni netkani tekstili služe za stabilizaciju materijala na kome se veze. O raznim podlogama i njihovim svojstvima možete detaljnije pročitati OVDE.
Konac za mašinski vez može biti viskozan, poliesterski, metalik, multi i melirani. Uvek koristiti samo konce dobrog kvaliteta.



  MODELI MAŠINA ZA VEZ 

  Kućne ili poluindustrijske mašine za vez 

Ove mašine su namenjene kućnoj upotrebi, krojačkim salonima i manjim autorskim ateljeima. U ponudi se nalaze mašine koje su kombinacija veza i šivenja i one koje su namenjene samo šivenju. Cena im se kreće od 500 - 7500eura . Pri kupovini obratiti posebnu pažnju na veličinu ramova koje mašina koristi - veći ram znači veće radno polje.
Druga izuzetno bitna karakterisitka je mogućnost učitavanja dodatnih motiva putem USB stika. USB stik eliminiše potrebu priključivanja mašine na PC i kupovinu box convertera i skupih memorijskih kartica sa motivima.


Brother Innovis NV900
 
Kombinacija veza i šivenja sa radnim poljem 10x10cm. U memoriji se nalazi 70motiva,6 vrsti fontova,  plus poklon CD sa 100motiva. Ima port za povezivanje na PC za dodatno učitavanje motiva. Cena joj je oko 850eura.



Bernina Bernette 340 Deco

Mašina za vez bez opcije šivenja. Prema mom iskustvu savršena kombinacija kvaliteta i mogućnosti prema ceni. Izuzetno izdržljiva i postojana u radu. U memoriji se nalazi 100 motiva i 5 vrsti fontova, mogućnost dodatnog učitavanja motiva preko USB, dva rama izuzetne radne površine (200x140mm i 126x110mm), opcioni ram 50x50 za vez na gotovim stvarima i slobodni rukva za jednostavan vez na gotovim stvarima (npr. nogavice, rukavi, kape...). Cena joj je 1000eura.


Izuzetno kvalitetne mašine sa kombinacijom veza i šivenja su Pfaff Creativ Vision i Husqvarna  Designer Diamond. Imaju neverovatno velike mogućnosti i radno polje izuzetnih dimenzija. Jedina mana je cena: Pfaff oko 7000eura a  Husqvarna  oko 6000eura.



  Industrijske mašine za vez 

Industrijske mašine se međusobno razlikuju po broju glava i broju igli na svakoj od glava. Mašine sa većim brojem glava imaju prilično visoke cene, od 20 000eura pa na više. Cena modela sa jednom glavom i 6-12 igli kreće se između 6000 i 10 000eura.

Brother PR-620

Kompaktna  industrijska mašina sa jednom glavom i 6 igli. Zauzima mali prostor, ima puno ramova koji omogućavaju jednostavan vez na već sašivenim odevnim predmetima i galanteriji. Idealna je za manje servise za uslužni vez. Cena joj je oko 6000eura.


TOYOTA ESP 9100NET

Odlična je za izradu dekorativne posteljine i stolnjaka zbog ramova velikih površina. Ima jednu glavu i 15 igli, dodatak za izradu belog veza, veze i sa šljokicama.


 Mašine sa nekoliko glava

Ove mašine su izuzetno brze i skupe. Namenjene su velikim servisima za uslužni vez i velikim, razvijenim proizvodnjama.Cene su od 20 000eura pa na više :(((. 
Detaljnije o njima možete pogledati OVDE.


Fotografije korišćene u članku su iz kataloga sa proizvodima firmi Pfaff, Husqvarna, Bernina, Brother i Toyota.

 

31 comments:

Zondra Art said...

Ma kakav post draga Lenka, sve pohvale!!!
Od tebe uvijek mogu naučiti puno stvari koje nikad nisam znala,hvala ti puno.
Veliki pozdrav i pusa.

11/29/2010 6:18 pm
bensedin art said...

Da znam da zviždim, sad bi me čula:)! Sjajan post, sad sam se makar malo uputila u tu problematiku!

11/29/2010 6:23 pm
eda said...

Predivan post, malo me muče ovi euri, ali poučno je u svakom slučaju... do daljnjega sam na ručnom vezenju...

11/29/2010 6:35 pm
Anonymous said...

Draga Lenka,

Da li je Bernina aurora 450 dobar izbor?

11/29/2010 7:50 pm
Karmen said...

Ovo je super Lenka... evo sve spremam u posebnu mapu jer još kada sam vidjela Zondrin post odlučila sam da štedim za novu mašinu. Sada ste mi obje dale osnovne informacije. Super još samo da skupim novčeke. Ja neću ove profi sigurno.Pozdrav

11/29/2010 8:08 pm
Lenka said...

Bernina Aurora je mašina izuzetnih kvaliteta i velikih mogućnosti. Jedino razmislite da li vam je potrebna mašina koja u sebi ima kombinaciju vez-šivenje, ili je bolje da imate dve odvojene. Dok vezete ne možete da šijete, i obrnuto.
Pored toga ako nameravate da se više zanimate vezom bolje je kupiti mašinu samo sa tom funkcijom, izdržljivije su i lakše mogu da vezu i jako debele materijale.
Ja imam deco 340, a Aurora 440 QE sam kupila zbog posebne BSRB stopice za quilt i mnoštva divnih dodatnih stopica. Najčešće za vez koristim Deco 340 jer mi je lakše da prebacujem motive preko USB stika nego da mašinu stalno kačim na kompjuter (što je slučaj sa Aurorom).
Ja bih za vez sada kupila Deco 340 a za kreativno šivenje bez granica (mislim na raznovrsne stopice i divne dekorativne bodove, kao i na dodatak za felting) Berninu 350 Pe ili 330. Kad saberete troškove, dođe skoro ista cena kao Aurora.

11/29/2010 8:28 pm
Kek's said...

Hvala na super postu! Informacije iz prve ruke su uvijek dobrodošle. Mašinu za vez je moja želja koju sumnjam da ću tako skoro relizirati, no sada znam kome se obratiti za dodatne savjete kada dođe i taj trenutak :)

11/29/2010 9:03 pm
Villa-loredana said...

Hvala draga lenka, ovo je poučno, i mene malo muče euri kao i našu dragu edu spalatinu, ali ajmo se nadat da će slijedeća sezona biti ok i da moj dragi neće smislit nešto opet oko cementa, kamena itd, a možd ai napišem pismo dragom Djedu Mrazu, na sjever Finske. U svakom slučaju hvala. Loredana.

11/29/2010 9:31 pm
Drangulije said...

Sta sve mogu ove masine... Vredi ih imati. Bas lepo rade (bar ovo sto sam videla iz prilozenih slika)...
A vidim i heklanje moze da prodje... :) Taman, posto sam totalni duduk... :) a imam ideje... :) samo takve...

11/29/2010 10:14 pm
Lilly... said...

Joj, što mi se sviđa ova Bernina! :)) Hvala, Lenka na poučnom postu! Svašta ćemo uz tebe naučiti! Pusa!

11/30/2010 12:54 am
SmallG said...

Evo još jedne koju malo muče euri! :) Nikako na zelenu granu s njima! :D
Ali velika mi je želja imati jednu mašinu za vez! :)
Super post, pun korisnih informacija! :)

11/30/2010 1:02 am
heklica said...

Ovo je bilo vrlo edukativno, donja vilica mi ostala da visi :), što zbog mogućnosti tih uređaja, što zbog cena :)

11/30/2010 7:27 am
Mare said...

to je to što meni treba!!!.....ali za sada mogu samo pisati pismo djedu božičnjaku:))......
svakako planiram kupiti novu šivaću mašinu,novčeke već slažem a vidim da odluka neće biti laka:))....
kako si ti neiscrpni izvor informacija a imaš i znanje i iskustvo ako zapnem u nekoj dvojbi ili trojbi nadam se da te mogu kontaktirati za savjet:))...
M...

11/30/2010 9:32 am
Nesa said...

Hvala vam na izvrsnom postu Lenka :) Ja imam masinu za vez Deco340 i veoma sam zadovoljan ali imam neka dodatna pitanja.
Da li Deco340 podrzava samo ART format ili jos neke formate?
Da li Deco340 moze da se prikljuci direktno na racunar preko USB-a?
Nekad prilikom veza mi se desava da se malo platno nategne pa me interesuje da li je to zbog tankg ili debelog platna ili je nesto oko konca?
SLozio bih se sa Lenkom da ko ima nameru da nabavi masinu za vez i sivenje da uzme posebno za vez a posebno za sivenje, mnogo je bolja takva solucija.
Jos jednom Lenka hvala na predivnom postu i znacajnim informacijama :)

11/30/2010 10:29 am
Tatjana said...

Za mene ova čista misterija...Wow!

11/30/2010 1:11 pm
komar said...

E, ovdje je uključeno puno rada, truda, ljubavi i znanja. Hvala! Imam molbu da se uključiš u našu igru koja je na mom blogu! Hvala

11/30/2010 3:14 pm
Maja said...

Hvala za super članek, res veliko uporabnih informacij. Vedno je lepo pokukati na tvoj blog.

11/30/2010 6:32 pm
melanzana said...

Draga moja Lenka, ovo si doista iscrpno opisala i objasnila.
Ja imam bagatovu Ružu, na njoj se da ponešto izvesti, ali ovo
što si ti pokazala je stvarno super.

11/30/2010 8:37 pm
Anonymous said...

Ja imam Berninu 440QE i mislim da je to najbolja kombinacija. Modul za vez se namesti ili skine za bukvalno 5 sekundi. Plus sto ima 180 ukrasnih bodova. Samo sto ja ne znam da sijem. Vez sam provalio i to mi ide. Dusa me boli sto nisam mogao da narezem program za vez, nego sam morao da ga platim skoro 900evra. Na netu sam video masinu Singer Futura CE-150. Ima je kod nas u ponudi preko nekog sajta na kucnu adresu za oko 1500 evra, a na inostranim sajtovima kazu da kosta 480 dolara. Ko se dobro raspita moze da ustedi par hiljada evra nasih para. Jos i da nadje neki od programa za dizajn veza jer se ne isplati kupovati kartice. I moze nemilice da trosi svoju kreativnost za skromna ulaganja. obrajante@hotmail.com

12/14/2010 8:40 pm
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Da li neko zna gde u Beogradu može da se kupi konac za mašinski vez?

12/22/2010 1:38 pm
Lenka said...

Konac za mašinski vez u Beogradu :

1.
"SVET ŠIVENJA" Balkanska 35-39, TC-prizemlje, lokal 10.
Tel: +381 11 36 20 209, 36 20 153

2.
Jurija Gagarina 229, T.C. Enjub, Blok 45. lokal 80
Tel: +381 11 216 68 45

12/22/2010 1:53 pm
Anonymous said...

Zdravo svima redovno pratim ovaj post i super je svašta sam naučila!!!Imala bih par pitanja vezanih za vez na običnoj mašini za sivenje tipa DANICA i sl. Da li postoji neki video snimak ili slično gde bih mogla videti kako se veze!!! i kakav konac treba da koristim kad vezem! Hvala

9/13/2011 6:08 pm
Anonymous said...

zdravo ja sam iz kosova hocu da znam kako da kupim masinu za vez tip
brother PR-620 I KOLIKO JE CENA FRANKO KOSOVO... veliki pozdrav Saim
moja adresa je saimi28@hotmail.com

9/27/2012 10:02 pm
Lenka said...

@Saim
pišite na ovu e-mail adresu
vihortr@beotel.rs

9/28/2012 11:29 am
anitaa said...

Sve masine su extra....samo evrica da ima....Zelela bi da pocnem da se bavim ukrasnim vezom po peskiriima i slicno.Sta bi mi preporucili?A da nije jako skupa...a ja imam Bagatovu Visnju pa bi nesto kombinovala.Unapred hvala. moj mail. anitapap19(ludo a)gmail.com

2/07/2013 8:18 pm
Anonymous said...

Lijep pozdrav iz Rovinja. Totalni sam početnik i jako mi je stalo do vašeg savjeta.Već gooodinama želim naučiti šivati i napokon sam krenula na početnički tečaj šivanja i moram pod hitno kupiti mašinu za šivanje. Vrlo sam ambiciozna i jako me zanima i vezenje. Prvo sam razmišljala o Aurori 450. Ovdje sam našla odgovor da je bolje kupiti odvojeno mašinu za šivanje i mašinu za vezenje - to mi je sada jasno. Moj je problem što nisam sigurna koju mašinu za šivanje kupiti. Vi ste predložili ovdje Berninu 350PE. Uz Berninu 350PE uočila sam i Berninu 380 koja je malo skuplja i Berninu 530 i 550QE (550QE mi je možda pre skupa). Zamolila bih vas ako mi možete objasniti najbitnije razlike i prednosti ovih mašina kako bih se mogla odlučiti. Imama curicu od 5 godina i voljela bi šivati majice i haljinice sa detaljima - volančići, čipke. Jako sam kreativna i voljela bi šivati svoje nacrte: curice, cvjetiće, leptiriće od raznih materijala - kombinacija materijal i vez i sl. Voljela bi odmah kupiti kvalitetnu mašinu koja će mi maksimalno uštediti vrijeme. Ne uspijevam sama sve razumijeti pa bih vam bila jaaako zahvalna na vašem savjetu. Hvala na vašoj stranici!

2/08/2013 12:56 pm
Anonymous said...

mozda je pogresna tema, ali da li neko zna nesto o masinama za strikanje, na internetu nema nista na srpskom o tome.

2/24/2013 4:07 pm
Anonymous said...

Pozdrav svima,
ako je neko zainteresovan za masinu za vez BERNINA Record 730, polovnu i ispravnu, kompletnu sa koferom, moze mi se obratiti na
sanjabosnjak17@yahoo.com.

2/28/2013 5:57 pm
Anonymous said...

Ja sam gledala Pfaff čine mi se najjednostavnije za rukovanje i upravljanje raznim operacijama.Inače trebam mašinu za šivanjeo djeće,zavjesa,pačvork,aplikacije,...Što vi mislite koja bi bila najbolja?Hvala,arim

3/25/2013 1:22 pm
Anonymous said...

Pozdrav, zanimljiv post. Bavim se vezenjem i programiranjem 10 godina, ako kome trebaju dizajni za vezenje slobodno se javite. Radim po narudžbi, a imam i veliku bazu gotovih strojni.vez@gmail.com

8/02/2013 12:30 am

Post a Comment

 

© 2010-2011 ·KRPICE I KONCI by TNB