ŠIVENJE I KROJENJE

ŠIVENJE I KROJENJE
Škola šivenja za početnike

KLOT - FRKET

KLOT - FRKET
Kursevi pletenja,heklanja, filcanja...

DEKUPAŽ

DEKUPAŽ
Dekupaž radionice

KURSEVI I RADIONICE

KURSEVI I RADIONICE
Kursevi šivenja i krojenja, pačvorka, modnog dizajna...

Mašina za šivenje

07/04/2010

Uspešnost u šivenju na prvom mestu zavisi od pravilne upotrebe mašine za šivenje. Sve mašine, kako starijeg tako i novijeg tipa, imaju iste glavne delove i u osnovi rade po istom principu - povezuju gornji i donji konac kako bi nastao mašinski bod.
Pre početka šivenja potrebno je da se dobro upoznate sa delovima mašine za šivenje i njihovim funkcijama. Svakako na prvom mestu proučite uputstvo koje ide uz vaš model mašine, a ovde ćete se upoznati sa opštim smernicama koje važe za većinu mašina.


Glavni delovi mašine za šivenje
1. Stalak za kalem gornjeg konca - Kod većine današnjih mašina postoje dva stalka za gornji konac; može biti horizontalno ili vertikalno postavljen.
2. Vodič gornjeg konca - Daje pravac koncu i lagano ga pridržava.
3. Zatezač za navijanje konca na bobinu - Lagano zateže nit sa kalema gornjeg konca u toku navijanja na bobinu, i na taj način obezbeđuje preduslov za pravilnu zategnutost donjeg konca pri formiranju boda.
4. Usmerivač konca - Vodi konac ka diskovima regulatora za napetost gornjeg konca , i dalje ka ručkici prihvatača.
5. Zatezač gornjeg konca - Na ovom mestu konac se zateže preko diskova regulatora napetosti konca.
6. Prihvatač gornjeg konca - Ručkica prihvatača pridržava gornji konac i dalje ga pravilno sprovodi ka igli.
7. Točkić za pritisak stopice - Preko ovog točkića se podešava pritisak stopice na tkaninu. Ovo je izuzetno korisna funkcija, jer vam omogućava da prilagodite pritisak u zavisnosti od materijala s kojim šijete. Ako je u pitanju lagana ili elastična tkanina pritisak je manji; kada šijete sa težim tkaninama pritisak treba da bude veći.
8. Regulator napetosti gornjeg konca - Podešavanjem točkića regulatora prema obeleženim brojčanim vrednostima smanjujete ili povećavate zategnutost gornjeg konca i na taj način direktno utičete na izgled i kvalitet bodova.
9. Regulator širine boda - Ovu funkciju ne poseduju sve mašine. Ova opcija omogućava lako prilagođavanje širine cik-cak i dekorativnih bodova prema potrebama i vrsti tkanine.
10. Regulator dužine boda - Preko ovog točkića utičete na dužinu ravnog boda i gustinu cik-cak i dekorativnih bodova.
11. Točak zamajca - Pri svakom bodu, bilo on ravan ili dekorativan, zamajac napravi ceo krug. Točak zamajca nikada rukom  ne okrećite unazad već uvek prema sebi.
12. Tabla sa ugrađenim bodovaima - Broj ugrađenih bodova zavisi od mašine do mašine.
13. Točak  za izbor boda - Preko ovog točka, vodeći se slikom sa table bodova, birate vrstu boda. Kompjuteizovani modeli imaju tipke umesto ovog točkića.
14. Poluga za šivenje unazad - Povlačenjem poluge na dole, ili u nekim slučajevima pritiskom na polugu, izvodi se šivenje unazad. Šivenje unazad omogućava da se početak i završetak boda dodatno učvrste kako bi se šav osigurao od paranja.
15. Regulator brzine šivenje - Izuzetno korisna funkcija koja omogućava da prilagodite brzinu šivenja vrsti i složenosti operacije koju izvodite. Mehanički modeli nemaju ovu mogućnost, več se kod njih brzina šivenja isključivo reguliše jačinom pritiska na nožnu papučicu.
16. Poluga za podizanje stopice - Danas postoje dvostepene poluge koje podvlačenje debljih tkanina pod  šivaću stopicu čine jednostavnijim. Ne zaboravite da po nameštanju tkanine pod stopicu, a pre početka šivenja, polugu spustite na dole.
17. Produžetak radnog postolja - Skidanjem postolja mašina dobija oblik slobodnog rukava. Na ovaj način nastala rukavna platforma omogućava jednostavno šivenje uzanih delova i oblina.
18. Stopica - Pored osnovne stopice postoji i veliki broj dodatnih stopica koje olakšavaju izvođenje različitih operacija. Stopica za ušiveanje patent zatvarača je obavezan deo osnovnog pribora kod svake mašine za šivenje.
19. Mašinska igla - Često menjajte iglu i vodite računa da njen broj i tip odgovara debljini tkanine i vrsti konca sa kojim šijete. Pri šivenju elastičnih tkanina običnu standardnu iglu obavezno zamenite streč iglom.
20. Ubodna ploča - Metalmi pravougaonik na čijoj se površini nalaze otvori za zupce transportera tkanine. Ubodna ploča je obično izbaždarena linijama sa obeleženim brojčanim vrednostima. Linije omogućavaju jenostavno usmeravanje tkanine, a brojevi ukazuju na razdaljinu u mm od vrha igle do linije.
21. Uređaj za namotavanje konca na bobinu - Obično se nalazi na gornjem delu mašine ili ispod točka zamajca. Ovaj uređaj dobija pogon od elektromotora mašine; kada je na bobini namotana dovoljna količina konca uređaj se automatski isključuje.
22. Prekidač - Mehaničke mašine ne poseduju ovu mogućnost. Pri uključivanju prekidača uključuje se i lampica za dodatno osvetljavanje radne površine iznad stopice i igle.
23. Mrežna utičnica 
24. Nožna papučica sa mrežnim utikačem - Mrežni utikač dovodi struju do mašine i nožne papučice. Pritiskom na nožnu papučicu izvodi se operacija šivenja.

BITNIJI  DETALJI 

Većina operacija koje izvodite u šivenju tiče se dela oko igle i stopice, pa nije loše pogledati izbliza šta se u tom delu sve nalazi.


1.Vijak za pričvršćivanje igle - Da biste oslobodili iglu iz ležišta odvrnite vijak. Po zameni igle proverite da li ste vijak pravilno učvrstili.
2. Igleni vodič gornjeg konca - Obratite pažnju pri sprovođenju gornjeg konca kroz ovaj vodič. Ovaj vodič se puno puta previdi, pa to bude glavni razlog nepravilnog boda pri šivenju.
3. Igla sa ležištem - Igla se oslobađa iz ležišta odvijanjem iglenog vijka.
4. Linije vodiča pravca pri šivenju - Ove linije omogućavaju da ravnomerno šijete duž linije šava.
5. Univerzalna stopica
6. Ubodna ploča
7. Zupci transportera tkanine - Pomeraju tkaninu pri šivenju.
8. Nosač stopice
9. Vijak nosača stopice -  Pri postavljanju specijalizovanih stopica (stopica sa gornjim transportom, overlok stopica...) nosač stopice se skida oslobađanjem ovog vijka.
10. Poluga za otpuštanje stopice - Za jednostavnu izmenu univerzalne stopice specijalizovanom stopicom pritisnite lagano ovu polugu i izvršite zamenu.

Kod mašina koje imaju vertikalni hvatač konca i rukavnu platformu kutija sa poklopcem grajfera nalazi se iza produžetka postolja. Da biste pristupili grajferu i ležištu donjeg konca pomerite produžetak postolja lagano ulevo.


Metalno kućište sa bobinom donjeg konca se postavlja u ležište petljača. Strogo vodite računa da bobinu pravilno postavite u kućište.


1. Metalno kućište za umetanje bobine sa donjim koncem
2. Unutrašnjost kućišta - Postaviti bobinu sa koncem kao na slici.
3. Vijak za regulaciju napetosti donjeg konca
4. Zatezač donjeg konca
5. Bobina sa donjim koncem

U slučaju da imate  ugrađeno kućište položaj delova je kao na slici dole.


1. Bobina sa donjim koncem
2. Kućište bobine
3. Sprovodnik donjeg konca ujedno služi i kao regulator napetosti

O tome kako pravilno sprovesti donji i gornji konac, kako namotati konac na bobinu i regulisati zategnutost biće reči u posebnim člancima.  

86 comments:

Anonymous said...

Savršeno objašnjeno, sada mi je mnogo jasnije šta čemu služi.Hvala
Ida

6/20/2010 8:55 pm
danica said...

Lenka zaista fantastično objašnjavaš stvari!!!...moje uputstvo za mašinu prema ovom je nula..... mnogo ti hvala na ovako jasnim i preciznim informacijama!!!

6/20/2010 10:45 pm
svetle07 said...

Ja sam skoro dobila masinu marke New Home Janome,model JB 1410 i planiram da pocnem da ucim da sijem.Interesuje me sta mislite o ovom modelu. Nemam uputstvo za koriscenje, tako da ce mi Vas blog sigurno biti od koristi.

7/29/2010 12:25 am
Lenka said...

Janome je na svetskom tržištu lider u proizvodnji mašina za šivenje. Poznati su kao najveći inovatori - prvi su na tržište izbacili kompjuterske mašine i kućne mašine za vez. Serija New Home je vrlo poznata po kvalitetu. Pošto je ovaj model koji imate malo starijeg datuma teško je naći uputstvo. Možete da je fotografišete i pošaljete mi foto na mail, pa ću probati da vam pronađem neko približno odgovarajuće uputstvo, jer sve funkcionišu po istom principu.

7/29/2010 11:36 am
svetle07 said...

Hvala puno, Lenka! Drago mi je da sam vas pronasla. Probacu da se snadjem na osnovu ovog uopstenog primera koji ste dali.Cini mi se da je moja masina cak i jednostavnija. Ako nesto zaskripi, pitacu :)

7/29/2010 5:57 pm
Anonymous said...

Imam novu masinu berninu bernette 82e i ne znam kako da sprovedem donji konac kroz kuciste bobine. Uputstvo je tu, ali nije mi bas najjasnije. Mozete li mi pomoci?

8/05/2010 6:47 pm
Lenka said...

Pogledajte ovde slikicu

http://picasaweb.google.com/lh/photo/ks6MNxEV19vG1cKz8FZJjXf1rtuRPF5yJRFkg_wl7fU?feat=directlink

Ako bude nejasnoća, tu sam, pitajte ponovo :)

8/05/2010 10:25 pm
Anonymous said...

Veliko hvala, na slici se bas lepo sve vidi i dobro je objasnjeno. Hvala, jos jednom, divni ste! :)

8/06/2010 11:06 am
Anonymous said...

Dobila sam masinu FINESSE 882,a posto tek planiram da ucim da sijem ne znam ni kako se koristi.Ako imas bilo kakvu informaciju,bila bih ti mnogo zahvalna.

8/13/2010 4:55 pm
Anonymous said...

Da li moze da sije koza na Brenini bernette 82e?

10/14/2010 1:03 pm
Lenka said...

Za šivenje kože na kućnim mašinama koristite specijalnu iglu za tu namenu. One su od jačeg materijala i imaju izuzetno jak vrh.
Bernette 82e može da šije kožu uz odgovarajuću iglu. Međutim, ako imate nameru da šijete samo kožu i predmete od kože kod kojih se puno šavova susreće na jednom mestu trebaće vam ipak ravnoštepajuća industrijska mašina za teži tekstil. Takve mašine marke Siruba koštaju između 250 i 300 evra, i treba da znate da imaju samo ravan štep.
Prodavac sirube kod nas:

http://www.bova.rs

10/14/2010 6:39 pm
Anonymous said...

Molim za pomoc za koju masinu da se odlucim Toyota FSR 21 ili Singer 2818 Double ... Potrebna mi je za kucnu upotrebu u sta spadaju materijali kao teksas , mebl, zavese...Poz:)

10/15/2010 1:08 am
Anonymous said...

Hvala vam Lenka, ja bih ipak samo da skratim, eventualno popravim nesto na koznim stvarima. Tako da cu kupiti iglu za tu namenu.

10/15/2010 6:44 pm
Lenka said...

Definitivno Toyota FSR21!Odlična, jaka i izdržljiva mašina, ima kvalitetan i stabilan štep, stabilna je na radnoj površini i ima komotan radni prostor. Dobro se pokazala u šivenju materijala sa kojima imate nameru da radite. Svakako koristite odgovarajuće igle za teže materijale ( specijalne igle za teksas i keper).

10/15/2010 7:04 pm
Anonymous said...

lenka zaista odlican sajt za pocetnike :) ja sam samouka i odlicno sijem,imam dosta rada iza sebe sa svojih 26 godina (sijem jos od 14.te)koristim bagatovu masinu ali kada je potrebno znam da sednem kod grubljih materijala i za staru babinu singericu...sve pohvale za sve bagatove masine jer su stvarno kvalitetne i izdrzljive:) ovo uputstvo je odlicno samo mislim da si trebala ga objasniti bas na nekom bagatovom modelu,znam da nije estetski lepo,ali ipak u nasoj zemlji najveci broj zena poseduje bagatove modele sivacih masina,koje su u funkcijskom pogledu iste,razlikuju se samo po obliku. :) pozz

11/08/2010 11:13 pm
Anonymous said...

Draga Lenka, molim vas da mi pomognete misljenjem i savetom. Imam masinu Bernette 82e. Vrlo sam zadovoljna, bolje reci prezadovoljna. Medjutim, ipak imam jedan problemcic. U uputstvu kaze da je standardna zategnutost konca na 4. Medjutim, kod moje masine je tada gornji konac prezategnut pa najcesce moram da ga stavim na 1. ili cak 0. (Radila sam sa posteljnim pamucnim platnom, dvostruko). Da li mozete da mi pomognete savetom da resim ovaj problemcic, ili treba da je nosim kod majstora. Puno, puno pozdrava i veliki cmok! Vesna

11/19/2010 12:36 pm
Lenka said...

Vesna imamo istu mašinu. Mislim da je problem u donjem zatezaču konca, bolje reći na njegovom vijku. Uslikaću sutra kako da probate da sami ovo rešite i postaviću link za slike u komentar na ovom mestu.

11/19/2010 8:46 pm
Anonymous said...

Da li mozete da nam (po)kazete (u slici i reci) koje sve stopice postoje za Bernette 82e, i koje, po vasem misljenju obavezno treba imati? Inace, sajt vam je zaista najbolji. Ja bolji nisam nasla...

11/22/2010 11:10 am
Lenka said...

Vrlo rado ću pokazati kako funkcionišu stopice za Bernette 82e, samo mi treba malo vremena da pripremim članak :)))

11/24/2010 7:03 pm
Anonymous said...

Kako se zateze donji konac kod Bernette 82e?

11/25/2010 8:23 am
Anonymous said...

Lenka, pronasla sam kako se zateze donji konac kod Bernette i masina sada radi savrseno. Hvala Vam sto ste mi ukazali gde je bio problem. Vasa smernica mi je od neprocenjivog znacaja. Zato, HVALA, HVALA, HVALA, HVAAAAALLLLLAAAAA!!!!!!! Vesna

11/26/2010 7:56 am
Anonymous said...

Ali, ja nisam pronasla. Lenka, pomagaj!

12/07/2010 1:01 pm
Anonymous said...

Kada ce knjige izaci iz stampe. S nestrpljenjem ih cekamo.
Ivana

1/10/2011 7:32 am
Lenka said...

Draga Ivana najzad će se pojaviti u toku februara, tako su mi dali konačno obećanje :)))

1/10/2011 9:10 am
Anonymous said...

Draga Lenka, volela bih da nas obradujete jednim tekstom o tome kako se pravilno sprovodi donji i gornji konac, kako se namotava konac na bobinu i kako se regulise zategnutost donjeg i gornjeg konca. Vasa objasnjenja su zaista jasna i precizna i puno mi pomazu. Hvala vam na svim dosadasnjim savetima.
Zahvalna do neba, Dunja

1/23/2011 12:03 pm
Lenka said...

@Dunja
nekoliko detaljnih članak na ovu temu stiže vrlo brzo :)
... hvala na pozitivnoj kritici, neopisivo mi je drago da vam stranice ovog bloga koriste :)))

1/24/2011 12:01 pm
Anonymous said...

Imam masinu NECCHI SUPER NOVA JULIA 534.Nemam uputstvo.Ima li neko upustvo da objavi ? Unapred hvala

2/05/2011 12:55 am
Lenka said...

Ovde možete da pogledate dijagram za sprovođenje gornjeg i donjeg konca i uputstvo za navijanje konca na špulnu za NECCHI SUPER NOVA

http://www.sewusa.com/Threading_Diagrams/Threading_Pages/Necchi_Sewing_Machine_Threading/Necchi_Supernova_threading_Diagram.htm

Ako vam je potreban prevod pišite mi na e-mail.

2/05/2011 5:32 pm
Anonymous said...

Najlepse bih vas molila za prevod . Unapred vam hvala.

2/06/2011 1:18 am
Anonymous said...

Da li postoji neki sajt na kome mozemo da vidimo kako se sprovodi konac kod Bernininih masina i kako se resava problem zategnutosti donjeg konca, posto mislim da je to cest problem kod ovih masina. Hvala!

2/14/2011 10:20 pm
Lenka said...

Kod njih nije problem sama zategnutost, nego nepravilno sprovođenje donjeg konca koji se onda ne zateže pri radu kako treba pa uzrokuje ovaj problem. Špulnu treba ubaciti u kućište tako da konac sa nje ide u suprotnom pravcu od kazaljki na satu, a onda nit konca sprovesti kao na ovoj slici

https://picasaweb.google.com/krpiceikonci011/Doc11?authkey=Gv1sRgCI33ip35tbH9nAE#5502023962130540050

Danas neću stići, ali sutra ću uslikati ceo proces i pokazati mesto gde se zateže donji konac.

2/15/2011 10:45 am
Lenka said...

Ovde je članak posvećen pravilnom sprovođenju i regulisanju zategnutosti donjeg konca kod Bernette 66-92:

http://krpiceikonci.blogspot.com/2011/02/donji-konac-i-regulisanje-zategnutosti.html

2/20/2011 10:50 pm
Anonymous said...

Da li kod nas negde moze da se kupi stopica za paspul za Bernette masine? Veliko hvala!

3/04/2011 12:09 pm
Lenka said...

Stopica za paspul za Bernette može da se nabavi kod uvoznika ovih mašina, mislim da košta oko 1500.din. Obratite samo pažnju da li vaša Bernetta ima širinu boda 5mm ili 7mm, jer ove stopice mogu da se montiraju samo na Bernette koje imaju širinu boda 7mm(modeli od 66 pa na više).
Evo adrese distributera:

"SVET ŠIVENJA" poslovna jedinica br. 1,
Balkanska 35-39, TC-prizemlje, lokal 10.
11000 Beograd.
Tel/fax: +381 11 36 20 153
Tel: +381 11 36 20 209, 36 20 153

3/04/2011 2:44 pm
Anonymous said...

Draga Lenka, dobila sam masinu Bernette 82 od muza za 8. mart. La, la, la... Mozes zamisliti moju srecu. Ali, alvaj, naisla sam na problem koji mi samo ti mozes resiti. Molim te!
Ne znam da namotam donji konac na spulnicu. Kad je postavim na njeno mesto, nece da se namota konac nego se samo vrti ali ne namotava. Negde gresim prilikom postavke ali ne znam gde. Spulnica kao da padne previse nisko pa je onaj drzac ne dodirne i zato vrti u prazno. Molim te, ako mozes sto pre da mi odgovoris... Veliki poljubac i puno, puno hvala...
Natasa

3/07/2011 11:27 am
Lenka said...

Nataša postavi kalem gornjeg konca na njegovo uobičajeno mesto. Nit gornjeg konca sprovedi do motalice za špulnu. Na špulni se nalazi rupica kroz koju moraš da uvučeš kraj konca pre neg špulnu postaviš na ležište motalice. Konac provuci od sredine špulne na gore, tako da sa gornje strane špulne viri kraj konca. Postavi ovako pripremljenu špulnu sa koncem na ležište motalice(tako da repić konca na špulni bude sa gornje strane), gurni oprugu sa špulnom ka jezičku koji se nalazi pored. Prstima pridrži kraj konca koji si izvukla kroz špulnu, i držeći taj kraj počni da namotavaš konac. Kada se konac namota nekoliko puta, staneš samotanjem, odsečeš kraj končića koji viri sa špulne i nastaviš da namotavaš konac.

Ako ne uspe ,ili ako ti je lakše pošalji mi e-mail da ti dam moj broj telefona, pa mogu telefonski da ti objasnim; a možeš i ti meni da pošalješ tvoj broj, kako ti je zgodno.

3/07/2011 12:14 pm
Anonymous said...

Lenka, uspela sam da namotam donji konac na spulnu. Hvala ti puno na instrukcijama.
Inace, nemam pojma da sijem. Ovo su moji poceci u upoznavanju sa masinom a i sa sivenjem. Zainteresovala sam se zahvaljujuci tvojim KRPICAMA I KONCIMA i eto, dobila masinu, pa cu uz tebe poceti polako da ucim. Zahvaljujuci tebi sam pocela i da heklam. Iako nisam imala pojma, videvsi upustvo za onu belu heklanu torbicu osmelila sam se da i sama isprobam i uspelo mi je. To me je povuklo da probam i sa sivenjem. Redovno pratim tvoj blog i sa nestrpljenjem ocekujem svaki tvoj novi rad. Velika si mi inspiracija. S nestrpljenjem cekam i tvoje knjige. Hvala ti puno!:)))

3/07/2011 5:39 pm
Lenka said...

Nataša neopisivo sam srećna što su te KRPICE I KONCI zainteresovali za šivenje i heklanje. Posle čitanja tvog komentara osetila sam se kao da sam pogodila sve LOTO brojeve :)))!!!
... i obećavam da ću uskoro postaviti još interesantnih stvari namenjenih šivenju. Imala sam mnogo posla u poslednje vreme, pa sam malo zanemarila blog.

3/07/2011 10:19 pm
Anonymous said...

Lenka, da li znate gde moze da se vidi detaljan opis rada stopice za paspul i stopice za porubljivanje? Imam Bernette 82 i ove dve stopice, ali ih ne znam koristiti. Da li stopica za paspul radi samo sa industrijskim paspul trakama ili traku mozemo napraviti i sami i da li se ova stopica koristi za okrugle izreze ili samo za ravno paspuliranje (stolnjake)? Srdacan pozdrav i hvala!!! Dunja

3/10/2011 7:16 pm
Anonymous said...

Dobila sam endlaricu SINGER Estella (Millennium Series). Interesuje me vase misljenje o ovoj masini i neke njene opste karakteristike. Puno hvala! Ljubim vas! Dara

3/10/2011 8:05 pm
Lenka said...

@Dunja
paspul traku možeš i sama da napraviš, znači ne moraju da se koriste kupovene. Važno je samo trake seći pod uglom od 45 stepeni u odnosu na utkani rub tkanine. Stopica obrubljuje i obline i ravne šavove, potrebno je samo malo se izveštiti.
Uputstva za stopicu za paspul, za stopicu za rol porub i slepi porub objaviću uskoro(napravila sam slike i ilustracije samo da stignem da napišem tekst), pa ako imaš strpljenja da malo sačekaš...

@Daro
ako je koristite sa pažnjim redovno čistite i podmazujete biće sve OK. Na žalost,od nekih firmi koje su nekada bile simbol kvaliteta u svetu šivenja vremenom je ostalo samo dobro ime....

3/11/2011 10:08 am
Anonymous said...

Lenka, ja sam pocetnica u sivenju pa su mi svi tvoji saveti jako korisni. Ako nije problem, volela bih da mi pokazes kako se usiva cibzar na pantalonama i suknjama, na haljinama. Odakle se krece i kako se zavrsava.:))) Hvala! I jos nesto, u kojoj fazi su tvoje knjige? Jedva ih cekam! Cmok!!!
Z.

3/14/2011 11:37 am
Lenka said...

Draga Z. nadam se da ću i ova uputstva za cibzar postaviti, jedini je problem što ne mogu da obećam kada jer imam problem sa manjkom vremena, a svako uputstvo traži prilično slobodnog vremena.
Knjige su već trebalo da izađu, ali je bilo nekih problema u štampariji, pa sada ne smem ništa precizno da kažem. Čim se štampa završi biće postavljeno obaveštenje na blogu na vidnom mestu.

3/15/2011 10:45 am
naca866 said...

zdravo...nadam se da mi neko moze pomoci...imam singer inspiration 4210 i ne mogu da nadjem u slobodnoj prodaji igle za nju imaju neobicne rezove ,nasla sam na netu singer igle za kucne masine ali opet ne pise da li odgovaraju za sve tipove singer masina.NA ONIMA KOJE SAM DOBILA UZ MASINU NEMAM NEKU POSEBNU OZNAKU

2/09/2012 4:34 pm
Lenka said...

@Naca866
možete slobodno koristiti univerzalne mašinske igle za kućne mašine. Bitno je jedino da koristite igle dobrog kvaliteta kao što su Organ ili Prym. Biće vam u priboru uvek potrebne igle veličine 80 i 90, a ako imate nameru da šijete sa težim tkaninama onda i 100 i 110.

2/13/2012 10:59 am
Anonymous said...

Molim za pomoc! Imam novu masinu AEG NM 824 i ne moze da pomera tkaninu. Imam utisak da je ona papucica koja povlaci tkaninu spustena vise nego sto treba (nalazi se ispod ravni plocice na koju stavljam tkaninu. Da li postoji nacin da se podigne jer sije jedino kada sama povlacim tkaninu. Hvala unapred

3/10/2012 5:14 pm
Lenka said...

Mislim da su vam zubci tranportera spušteni, jer to je mehanizam koji pokreće tkaninu. Kod većine mašina ovi zubci mogu da se spuste preko posebne poluge kod koje stoji znak sa nekoliko trouglića.
Pogledajte u ovom članku drugu sliku po redu http://krpiceikonci.blogspot.com/2010/04/masina-za-sivenje.html,
pod brojem 7 su označeni zubci transportera.Poluga za njihovo spuštanje i podizanje se sigurno nalazi pored otvora za ležište čunka sa špulnom.

3/11/2012 11:45 am
Anonymous said...

Da li za dekorativne bodove moram koristiti iskljucivo saten stopicu ili mogu koristiti ovu univerzalnu (visenamensku) sto se dobija uz masinu? Unapred hvala uz izvinjenje ako je pitanje glupo...:(
Vera

3/12/2012 9:40 pm
Lenka said...

@Vera
za sve dekorativne bodove i satenski bod možete koristiti i standardnu stopicu sa kojom inače šijete.

3/13/2012 8:55 am
jejenova said...

Lenka, ovaj blog je jedna dragocenost.Molim Vas za savet u izboru mašine - Toyota eco15cg vs. Toyota FSR21. Koristila bih je i za deblje materijale. Srdačan pozdrav!

4/24/2012 11:03 am
Lenka said...

@jejenova
definitivno Toyota FSR21. Isprobala sam ovu eko, simpatično izgleda ali je Toyota FSR21 po mom mišljenju daleko bolja i stabilnija.

4/24/2012 6:08 pm
jejenova said...

Hvala veliko Lenka, tako će i biti.

4/24/2012 8:25 pm
luka matok said...

imam želju naučiti šivati a doma imam bagat jadranku,slavicu i višnju s tim da kod jadranke treba neki popravak pa sad koja je bolja za šivanje ovako nekih standardnih stvari nezz skraćivanje,podrubljivanje i tako.

7/25/2012 1:53 pm
Anonymous said...

Draga Lenka,tvoj blog je odlican,toliko me je zainteresovalo sve ovo oko sivenja da sam nabavila masinu za sivenje Bagat Slavica,ali ne znam nista o sivenju.....mada sam sigurna da cu uz tvoj blog nauciti.....Zanima me kakva je ovo masina i kakve su joj sposobnosti? Receno mi je da kupi konac kada sije,pa da nesto treba da se namesti? jeli to neki kvar!? Draga Lenka hvala ti na svim ovim savetima i nadam se da cu uskoro i sasiti nesto.... :)Danijela

11/10/2012 8:27 pm
Anonymous said...

Draga Lenka,kakvo je vase misljenje o sivacoj masini Hushvarna model 60?Hvala i pozdrav.

12/01/2012 1:23 am
Lenka said...

Za ovaj model Husqvarne ne znam kako radi, ali Husqvarna mašine za šivenje su dosta dobrog kvaliteta. Do skoro je cela njihova proizvodnja bila u Švedskoj, pa ako je ovo model koji nije stariji od 10-15 godina verujem da je mašina OK.

12/01/2012 6:03 pm
Anonymous said...

Hvala vam puno.Divni ste.

12/01/2012 11:08 pm
Anonymous said...

kupila sam husqvarnu optima 185 jos mi nije stigla a mislim da nece imati uputstvo :-( moze li mi neko reci kakva je to masina (jesam li pogresila u izboru?) i gde da nadjem uputstvo za nju????

3/11/2013 10:13 am
Azrichak said...

Pozzz...kupila sam Lucznik 877 masinu, ali ne znam kako da nastimam donji konac. Pukla mi je igla i dok sam ja to popravila, ovo mi se sve poremetilo, pa mi sada nece da sije masina....imate li neki savjet???

Poooozzzz

3/28/2013 8:03 pm
Lenka said...

@Azrichak
koliko mi je poznato Lucznik 877 ima horizontalno kućište špulne pa probajte da sprovedete donji konac kao što je objašnjeno u ovom čalnku:
http://krpiceikonci.blogspot.com/2011/02/donji-konac-i-regulisanje-zategnutosti.html

3/29/2013 11:56 am
Obitop said...

Draga Lenka,

Desava mi se da kada sijem elasticni materijal, kada zavrsim a ne pricvrstim pocetak i kraj, da mi samo treba lagani potez ruke, tj. samo povucem malo i donji konac izvucem prelagano, pa da li je to uredu, ili sam puno nesto olabavila, ili....?
I kako sprijeciti da masina ne hvata platno, desi se da ga "pojede", jednom mi je napravila rupicu na elasticnom platnu. Imam samo univerzalnu stopicu, nemam onu sto sprijecava da masina uhvati platno.
Koristim Bagat Ruza B masinu

Hvala unaprijed!!!!

4/03/2013 1:11 pm
Lenka said...

@Obitop
da vam mašina ne bi hvatala platno morate kada postavljate materijal pod stopicu, pogotovu kod elastičnih materijala, da gornju ivicu tkanine u odnosu na stopicu podesite tako da igla pri početku šivenja ne udari u prazno već da udari prvi bod na 2-3mm unutar samog materijala.

Mislim da vam je gornji konac nepravilno zategnut i pošto vam donji konac ostaje na površini trebalo bi da više zategnete gornji konac(veće brojčane vrednosti) na regulatoru za zategnutost gornjeg konca.

4/03/2013 6:04 pm
Obitop said...

Hvala puno na pomoci!!! Divan blog zaista, otkako sam ga pronasla, citam i upijam :)

4/03/2013 9:08 pm
Anonymous said...

Čestitke na sjajnom blogu. Planiram učiti šiti i vidim da ovdje ima sjajnih uputstava i smjernica za početnike. No prije svega, zanima me kakvim su se pokazale mašine marke Lucznik. U prilici sam da kupim jednu takvu, pa me zanima da li ste upoznati sa kvalitetom ovog brenda? Riječ je o mašini koja se nalazi na ovom linku: http://www.pik.ba/artikal/4725120/sivaca-masina/ Unaprijed hvala. Lijep pozdrav

4/08/2013 4:41 pm
Tresnja said...

Ako mogu da se ubacim malo i samo ti savjetujem da ni slucajno ne kupujes tu masinu...shvatit ces ubrzo da nema dovoljno programa, nema ni rukavne platforme....tako da slobodno zaobidjes...

a moje pitanje, draga Lenka, ruza b selectronic mi je masina, ali mi donji konac petlja i gornji konac ide fino zategnuto, a kada okrenem platno dole je konac odignut, nije uopste uz platno nego povis...ne znam kako da objasnim, uglavnom nalicje platna ne izgleda zategnuto nikako...

hvala unaprijed :)

4/12/2013 5:13 pm
Anonymous said...

Zahvaljujem se na savjetu. Moglo se vrlo lako desiti da napravim grešku da me niste spriječili. Veliki pozdrav i još jednom hvala.

4/15/2013 6:56 pm
Dragana said...

Lenka,
Hvala puno na savetima za masinu PFAFF 5420 hobby.Dobila sam je juce, ali nisam dobila uputstvo i ne znam kako se uvlaci konac....Da li znas gde mogu nabaviti uputstvo za nju, pronasla sam na netu ali na engleskom jeziku.
Hvala puno!!

9/05/2013 10:53 am
Anonymous said...

Draga Lenka,
nemogu da se odlučim, pa me zanima koja je po vama od ove dvije mašine bolja?
http://www.siva-prom.hr/brother/128-brother-bq-25.html
http://www.siva-prom.hr/sivaci-strojevi/25-bernette-56-fun-style.html
Hvala unaprijed.
Pozdrav, Ivana

9/07/2013 2:19 am
Anonymous said...

Draga Lenka, treba mi Vase misljenje. Koja masina je bolja TOYOTA FSR21, JFS21, JSA21 ili BAGAT ili neka druga? Ponekad sijem nesto svojoj deci, kaputi, haljine, elasticni materijal puno koristim.Molim za Vase mislenje! Pozdrav Natasha, Makedonija

10/16/2013 8:14 pm
Lenka said...

Od ovih navedenih najbolji odnos cene i kvaliteta ima TOYOTA FSR21.
Ako puno šijete sa elastičnim materijalima onda bi najbolje bilo da imate bernette e66 jer ima veliki izbor specijalnih bodova za trikotažu. Posebno joj je kvalitetan tzv. bod munje koji izgleda kao malo iskošen sitniji cik-cak bod, mislim da je na mašini pod brojem 15.

10/17/2013 11:25 am
Anonymous said...

Lenka, do sad sam shila na BAGAT SLAVICA kaputi, farmerke, elasticni materijali, planiram da sijem i tanke materijale, ali stvarno neznam koja masina je najbolja za mene. Molim Vas za vase mislenje koja je najbolja (pa i da je skupa), a i koja je prosecne cene a opet super za mene? Pa da onda definitivno odlucim. Pozdrav

10/17/2013 8:26 pm
Anonymous said...

U Makedoniji nema uopste sivace masine Bernina, a da porucim sa Srbije prilicno je skupo 300 evra za Bernette e66. Nesto sto ima u MKD je: Brother, Singer, Bagat, Toyota i Janome, industriske masine vrlo malo koristene od konfekcije koje su se raspali nakon 2 god.(stvarno su jeftine, ali hvatali bi celu jednu sobu). Toyota je dosta jeftina ali neznam za kvalitet i neznam koi model da izaberem? Ako smatrate da je bolje da uzmem neku drugu Brather, Singer itd., a da ne kosta vise od 220 evra molim Vas pisite. Zelim da sijem i kaputi i elasticni materijali, znaci sve materijale i tanki i debeli. Pozdrav Natasha

11/02/2013 5:51 pm
Lenka said...

Natasha
Toyota FSR 21 ili Brother BQ17

11/03/2013 12:35 am
Anonymous said...

Lenka, vredi li da uzmem Janoma 1018, to su mi danas ponudili za 200 eura ili je previse pocetnicki model,ili Toyota FSR 21 ili Brother BQ17? Puno vam hvala na vasu pomoc.

11/03/2013 1:48 pm
Tomislav said...

Molim vas da mi pomognete: moja mašina Singer 258 neće da šije unazad. Gledao sam ispod i rastavljao da vidim u čem je problem. Zupci se pri pritisku gumba pomiču gore dolje, ali se ne rotiraju što tkaninu zadržava u mjestu. Gledao sam oko gumba je li sve uredu i čini mi se da jest pa ne znam u čem bi mogao biti problem.

12/02/2013 1:15 pm
Lenka said...

@Tomislave
Mislim da će majstor morati da pogleda vašu mašinu jer mislim da je u pitanji ili grajfer ili nešto oko poluge za šivenje u nazad koja bi trebalo da prebaci grajfer na rad unazad.
Probajte da detaljno očistite mašinu oko ubodne ploče i grajfera i podmažite je i oko grjfera i u gornjem delu oko prenosnih mehanizama. Ako ovo ne pomogne mislim da će morati kod majstora na podešavanje.

12/02/2013 1:53 pm
Božena said...

Poštovana, molila bi savjet... nemam iskustva u šivanju, ali voljela bi početi sa tim. Sad biram mašinu i ne znam koju bi uzela.
Što mislite o ova tri modela Toyota FSR21, Toyota ECO34B i paff 1080s (ova je trenutno u ponudi u nekom centru, na netu nisam našla puno o njoj)?
Mašina bi mi služila za učenje, šivanje laganijih materijala i trapera. Hvala unaprijed na odgovoru, Božena

12/17/2013 3:18 pm
kuce stokic said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Koji je najbolji model od sledecih Toyota : Toyota JFS 21 Jeans,Toyota Quilt 50,Toyota Classic SC 12,Toyota EC 16,Toyota 2600 C ili Toyota RS 2000 CB04T ??? Zamolila bih vas za vasu strucnu procenu,unapred havla :)

1/15/2014 1:04 am
Lenka said...

Toyota JFS21 Jeans je jako fina mašina, odličan odnos cene i kvaliteta i spada u bolje mašine niže klase. Sledeća koju bih preporučila a nije ovde navedena je Toyota Super Jeans 15 WE.

1/15/2014 10:37 am
Anonymous said...

Lenka veliko vam havala za brz odgovor,veoma ste ljubazni,i meni se taj model najvise svideo,ima i garanciju na 3 god. pa mi je bilo jako primamljivo,meni je prijateljica iz inostrasnstva dala da biram izmedju ovih modela,a pitacu je i za Super Jenas 15 WE ako moze da nadje..ja bih sila po sat-dva dnevno na njoj..stranica vam je divna i jako korisna,drago mi je da imamo nekogo poput vas za pomoc i savete..veliki pozdrav!!!

1/15/2014 9:08 pm
Anonymous said...

Poštovanje,
meni su, kao apsolutnoj početnici, u dućanu u Rijeci preporučili Janome 415, 423s i 525s. Što mislite o tim mašinama i da li da još malo štedim pa kupim ipak Bernette E66? Ili jeipak bolje Toyotu kupiti?

2/11/2014 3:28 pm
Lenka said...

Janome su jako kvalitetne mašine, bernina i Janome se stalno nadmeću za primat na svetskom tržištu. Ako ne želite da potrošite mnogo novca a da ipak kupite izdržljivu mašinu sa solidnim brojem bodova i operacija onda je Toyota pravi izbor ( pogotovu modeli Toyota FSR 21 i Toyota Super Jeans)

2/11/2014 11:43 pm
anďela said...

Vidim razlicite masine se spominju. ja imam neku privileg mislim 182.pa me zanima di i kako bi mogla doc do uputa njenih?? Ovo je od moje babe bila mašina nazalost nije me stigla nauciti koristit se s njom.. ako bi mi mogla pomoći bila bi zahvalna..

3/20/2014 9:47 pm
Lenka said...

Probajte da se snađete sa uputstvom za bagat Jadranku. Sve starije mašine, pa i priviled, imaju sličan sistem provlačenja konca i puštanja u rad.
http://krpiceikonci.blogspot.com/2011/04/bagat-jadranka-uputstvo.html

3/21/2014 10:43 am
Anonymous said...

Dobila sam masinu za sivenje marke Victoria 3800f. nemam uputstvo za upotrebu, ali sam uglavnom shvatila kako funkcionise. Jedino me zbunjuje kako da spojim gornji konac, sa donjim. Da li mi mozete to objasniti? Hvala unapred.

5/05/2014 4:02 pm

Post a Comment

 

© 2010-2011 ·KRPICE I KONCI by TNB