ŠIVENJE I KROJENJE

ŠIVENJE I KROJENJE
Škola šivenja za početnike

KLOT - FRKET

KLOT - FRKET
Kursevi pletenja,heklanja, filcanja...

DEKUPAŽ

DEKUPAŽ
Dekupaž radionice

KURSEVI I RADIONICE

KURSEVI I RADIONICE
Kursevi šivenja i krojenja, pačvorka, modnog dizajna...

Jednostavna ravna suknja - napravite sami kroj (prvi deo)

15/02/2010

Dodajte ovom modelu uske ravne suknje sa elastičnom trakom u pojasu poneki ukrasni štep ili šav, našivene džepove, interesantan porub, karner,... i lako ćete je prilagoditi svom stilu i godinama. Kratko vreme izrade i mali utrošak materijala čine ovaj model veoma privlačnim za šivenje.



Iako ovakav model suknje može da se napravi od samo jednog komada tkanine, radi lepšeg pada i boljeg prilagođavanja oblinama tela ovde će biti reč o kroju sa bočnim šavovima. Posebno ćemo govoriti o kroju za tkane a posebno za trikotažne materijale. Ako se odlučite za tkani materijal potrebno je u kroj ugraditi malo veću komociju i dodatak za šlic radi lakšeg kretanja. Žersej i trikotažni materijali čine ovaj model posebno udobnim za nošenje i lakim za šivenje.
Da biste napravili šablon za kroj prema svojim merama biće vam potreban papir (flis papir ili stare novine), makaze, santimetarska traka, ravan lenjir, lenjir-trougao, lepak za sastavljanje papira (selotejp ili lepak u stiku).

Kroj za suknju od tkanog materijala
Pre nego što pristupite pravljenju kroja izmerite obim struka, obim bokova i odlučite se za dužinu suknje. Papir na kom ćete crtati postavite na ravnu površinu. Od leve gornje ivice papira izmerite 3cm na desno i 3cm na dole, i dobili ste tačke a i b. Iz tačke a pod pravim uglom u odnosu na ivicu papira povucite horizontalnu liniju, a iz tačke b vertikalnu; u preseku ste  dobili tačku 1.Nastavite prema priloženoj slici.

Primetili ste da je kroj zadnjeg dela identičan kroju prednjeg dela suknje. Pri doradi kroja na zadnjem delu ucrtajte oznaku za šlic. Početak šlica je na 40-45cm od linije struka. Zadnji deo se kroji dva puta, odnosno, jednom se iskraja na duplo presavijenoj tkanini. Isprekidana linija na prednjem delu ukazuje da se prednjica kroji na pregibu tkanine.


12 comments:

Anonymous said...

Mnogo hvala!!! Sasila sam vec dve prema uputstvu, super stoje. Jel mozete ovako lepo objasnjenje i za ravnu suknju sa zipom?

2/28/2010 11:17 pm
Anonymous said...

Baš, baš sam se obradovala kad sam videla da ste mi odgovorili. Pantalone koje sam šila iz Burde uvek su bile lepe, odnosno kroj je uvek bio dobar.Medjutim moja interesovanja nisu se tu zaustavila. Pozelela sam da naučim da šijem na osnovu sopstvenih mera, i zbog sebe, ali i zbog majke, s obzirom da je ona prilično krupne gradje. Naručila sam knjigu "Konstrukcija odeće" za srednju školu koju izdaje Zavod za udžbenike i nastavna sredsta. Proučila sam sve ponudjeno u knjizi i napravila krojeve za pantalone, košulju i sako. Košuljica je ispala dobro, jakna takodje, ali pantalone ne. Problem kod pantalona je taj što u zadnjem tj. sedalnom delu kad se sašije postoji kao neka vrsta kese, viška materijala, već ne znam kako bih to nazvala. Prednja strana nije loša, ali zadnja strana nije lepa. Kad ih uporedim sa nekim drugim pantalonama tačno se vidi da postoji višak materijala tačno ispod guze (ne znam kako bih najbolje objasnila). Zatim sam napravila i drugi kroj na kom sam smanjila dubinu tog sedalnog dela za jedan cm, ali onda se javio problem usecanja u sedalnom delu. Po toj knjizi postupak izrade kroja je čista matematika, ali to mi nije problem. To je moj hobi i pričinjava mi zadovoljstvo. Pretpostavljam da postoji i jednostavnija izrada kroja pantalona od ponudjene u knjizi. Želim reći da nisam umela da rešim ovaj problem.
Unapred Vam se zavhvaljujem.
Puno, puno pozdrava od Cece

6/08/2010 7:36 pm
Lenka said...

Ceco i mislila sam da je to problem. Krojevi se posle konstrukcije raznim korekcijama prilagođavaju osobenostima tela, pa se tek onda koriste kao gotovi krojevi za isecanje od tkanine; zato kroj iz burde nije imao ovaj problem, jer pre nego što dospe na krojni tabak on se nekoliko puta koriguje i isprobava na standardnoj figuri.
Inače ove vrećice ispod sedalnog dela su čest problem na pantalonama, dosta zavise od osobenosti figure( držanje tela, oblika jagodica na sedalnom delu, skraćenja zadnje lože na butini u odnosu na prednju i sl.).
Napraviću članak sa ilustracijama kako da modifikujete kroj za pantalone kako biste se oslobodili ovih nabora u predelu sedalnog dela(verovatno sredinom naredne sedmice).
Pozdrav

6/09/2010 11:46 pm
Anonymous said...

Draga Lenka, računajte da ste jednu knjigu već prodali. Unapred se radujem.
Puno, puno pozdrava od Cece

6/10/2010 2:51 pm
Anonymous said...

Saveti su divni, shvatila sam da će uskoro biti i neke knjige, pa računajte da ste prodali još jednu, sigurno...pozdrav.

8/31/2010 1:04 pm
Anonymous said...

Ja bih da pitam da li da kupujem materijal od coje za kaput(zbog moljaca i održavanja) ili da potražim neku mesavinu prirodnih i veštačkih materijala?
P.S.Izvinjavam se ako nije mesto za ovo pitanje.Nisam pronašla odgovarajuću temu,a važno mi je da znam, jer su mi prethodni kaput, i pored zaštite i vetrenja, pojeli moljci.
Hvala!

10/30/2010 4:05 pm
Lenka said...

Mali procenat poliakrila bi održavanje svakako olakšao. Međutim, ja sam nekako uvek za potpuno prirodne tkanine.

Probajte da unutrašnjost plakara u kom držite vunene stvari premažete mešavinom alkohola, vode, i lavandiinog i limunovog eteričnog ulja( šolja vode, pola šolje alkohola, 20 kapi limunovog i 30 kapi lavandinog eteričnog ulja). Svakih mesec dana ponovite proceduru. Pored toga napravite vrećice koje ćete napuniti sa morskom solju i uljima - u čašu morske soli ukapajte 10 kapi lavandinog eteričnog ulja i 10 kapi limunovog eteričnog ulja. Sve promešajte i napunite vrećice koje čete držati na ofingerima.

10/31/2010 10:49 pm
Anonymous said...

Super, hvala.Ako mi samo mozete reci gde mogu da nadem prava ili bar dovoljno jaka etericna ulja u Beogradu?Gledala sam neka od proizvodaca Beolab, miris mi se ne cini dovoljno jak, a i retko je.

11/02/2010 1:14 am
mrmaja said...

kako da porucim lenkinu knjigu za konstrukcije modela

7/04/2011 8:12 pm
Anonymous said...

i ja bi željela knjigu

7/28/2011 12:47 pm
marika vasic said...

Postovana Lenka i meni treba vasa knjiga.

10/08/2012 4:05 pm
Anonymous said...

i ja bi knjigu?mira

10/08/2013 8:39 pm

Post a Comment

 

© 2010-2011 ·KRPICE I KONCI by TNB